兒童戲劇教育專門網
Knowledge Intelligence Dynamic Skills 聯絡我們 加入我們 忘記密碼
登入  
主頁
專業用家推介
戲劇教育研究
教育性戲劇技巧
戲劇化學科教案
戲劇遊戲
兒童戲劇本
兒童故事
兒童文學書評/戲評
特寫座談
兒童藝術影音百寶箱
討論特區

討論特區
 
          我的帖子 我的回覆 搜尋
 
 
 
討論特區 - 教仔互動劇場 - 幼兒性教育 - 前言及互動劇場原版
發表帖子 回覆主題
前言及互動劇場原版
kidstheater
發表於 2011/11/4 11:47

 「那是甚麼呀?」幼兒有時會在眾人面前指著爸爸的性器官或媽媽的乳房好奇地發問,使家長感到非常尷尬及難堪。學前幼兒通常對身體及生殖器官有濃厚興趣,也很想知道自己誕生的過程,特別是對異性與自己不同的性器官感興趣,「我為甚麼不能學爸爸站著小便呀?」「媽媽的肚子為甚麼會鼓起來?」有時更會故意跟家長到浴室,甚至掀起媽媽的裙子去追查內心的疑問!

更使家長擔心的是,來自報紙、雜誌、影視等,「性」訊息排山倒海地衝破家居生活底線,使家長不知如何是好,不教導不成,教導又不知從那裡開始。加上中國人家庭一向視「性」為一種禁忌,深信小孩長大後就會自然獲得知訊,了解內容,所以採取逃避、閃縮,怎知是忿怒的回應。孩子會直覺以為是「壞」事,產生一種不必要的罪惡感。在本能的好奇心及犯罪的心理責備壓力下,對「性」更模糊,對心理健康影響更大。

其實,「性」是人格成長的一個重要部份,影響著我們與世界接觸及在社會扮演的角色,同時是年輕人建立自我觀念及肯定自我的重要部份。所以家長應摒棄羞恥、不敢啟齒的曖昧取態,要用正面、親切、坦白、開放的態度來與兒童及青少年分享。孩子才能獲得身、心、靈健康的成長,擁有正確性態度、性知識的生命。

如何面對幼兒對性的好奇呢?希望你可以代入以下的教仔劇場,然後與大家分享心得。

第一幕:妹妹吾見咗小菇菇

夏日沙灘上,三歲的哥哥聰仔鬧情緒要跟表哥一起到更衣室換游泳衣,因為表哥譏笑他不是男仔。

聰仔:表哥走得鬼咁快,吾等我呀!我吾制呀!

媽媽:吾緊要啦,你同妹妹一齊係呢度換咪得囉?

聰仔:我先吾會係度換衫呀,我大個啦,我要去同表哥一起去更衣室換。

媽媽:乖啦!呢度一樣啫!

聰仔:表哥笑我咁大個重玩公仔又吾去更衣室換衫,成個乸型呀!

媽媽:你吾企好換呢就咪換啦!我吾理你啦!我同妹妹換完呢,就去游水啦!

聰仔:係度換啦,死味!妹妹慘啦!

媽媽:乜呀?

聰仔:妹妹,個小菇菇吾見咗呀!你睇!?

媽媽:你?!

第二幕:爸爸不愛我

夏日旁晚,爸爸收工回家,正在浴室沖洗,囡囡明慧拍門。

明慧:快開門呀,我要入嚟呀!

爸爸:爸爸沖緊涼呀!

明慧:我又沖呀!

爸爸:怕你啦!入嚟啦,乜事呀爸爸洗頭洗到成頭泡,

明慧:(指著爸爸的下體)呢個乜嚟架?

爸爸:無禮貌,乜呢好呀,多事幹,出翻去,咪亂講嘢呀!

明慧:爸爸有咗細佬後就吾錫我啦,又吾同我沖涼,正係同細佬沖,我吾要爸爸!

爸爸:你

第三幕:我吾要妹妹呀!

聰仔:行快啲啦!你個肚做乜咁大呀?

媽媽:裡邊是妹妹呀,佢遲啲出咗世同你玩,乖乖吾好行咁快,媽媽陀往...妹妹呀,(聰仔想大力打媽媽個肚)吾準呀!

聰仔:我吾理!(想掀起走進媽媽的裙子裡去睇妹妹)我要同妹妹玩呀!

媽媽:咪咁啦!吾好摸呀!

聰仔:我要呀!

媽媽:重係咁,我打你架!

聰仔:我吾要妹妹,(大力打媽媽肚)我吾要你啦,妹妹你好走啦!(向著大肚)走呀!

媽媽:我(想打聰仔)

 

第四幕:我要嫁給社工哥哥

明慧:爸爸我要嫁比社工Sam哥哥呀!

爸爸:嫁乜,你傻咗呀!果幾歲人仔嫁乜鬼呀?

明慧:Sam哥哥又會打波,打機又叻,全中心最勁就係佢呀!

爸爸:你再亂講啦!你醜吾醜呀,你再講就咪再去中心玩啦!

明慧:媽媽可以嫁比你,我又吾得,我要我要

爸爸:你

*如果你爸爸/媽媽,你會讓怎樣面對以上處境呢為甚麼請你在討論特區內發表帖子與大家分享。

 

click入討論特區中的四幕劇變奏版一起看看有甚麼轉變以及發帖一起討論。我們還提供了溫馨教仔提示給大家參考。

 

1

 

 
   
 
 
 
私隱政策聲明 版權及知識產權 免責聲明 使用條款及條件