兒童戲劇教育專門網
Knowledge Intelligence Dynamic Skills 聯絡我們 加入我們 忘記密碼
登入  
主頁
專業用家推介
戲劇教育研究
教育性戲劇技巧
戲劇化學科教案
戲劇遊戲
兒童戲劇本
兒童故事
兒童文學書評/戲評
特寫座談
兒童藝術影音百寶箱
討論特區

討論特區
 
          我的帖子 我的回覆 搜尋
 
 
 
討論特區 - 教仔互動劇場 - 好勝 - 前言及互動劇場原版
發表帖子 回覆主題
前言及互動劇場原版
kidstheater
發表於 2010/5/24 18:28

引言

 

教仔互動劇場」以有趣、誇張的戲劇手法,把普遍家長和教師所遇到的管教問題和處理方式呈現出來,期望能激起家長師表們的回心微笑,更望能贏得你們的積極回應,發帖與大家分享交流教仔心得。我們深信管教之道沒有什麼是必勝秘方,但若能開啟真誠互動的對談,家長也能從子女身上獲得成長啟迪。

 

 

適當的好勝心可以令孩子敢於面對挑戰和積極向上,對日後成長有正面影響;但如果好勝心太強,可能令孩子日後不能承受挫折,或者變得驕傲和容易看輕別人。所以,家長應正確處理孩子的好勝心理。

 

如何令孩子培養適當的好勝心,既不會因太好勝而引發其他問題,但又能夠推動他們不斷努力進步?希望你可以代入以下的教仔劇場, 然後與大家分享心得。

 

 

教仔互動劇場

好勝

 

第一幕:家中

 

仲明是學校足球隊成員,一直希望成為威風八面的前鋒兼隊長。為了爭取校際比賽時擔任隊長,證明自己的球技勝過其他隊友,他每日放學便到球場埋首苦練,連功課和學業都置諸不理。

 

媽媽A說:「有書你又唔讀,淨係掛住踢波!你又唔係踢得叻,仲發咩夢做隊長?就算叻過o西隊友又點?日後你讀唔成書,搵唔到食,邊個可憐你?以後唔準再踢波,快d返屋企讀書!」

 

*仲明為了勝過隊友和當上隊長,只顧練波以致荒廢學業,如果你是媽媽A,你會怎樣幫助他? 請你在討論特區內發表帖子, 與大家分享。

第二幕:校內

仲明的球隊通過了校際比賽的初賽, 但仲明在比賽時只顧自己個人表演和出風頭, 賽後反而埋怨隊友技術不佳, 於是雙方展開罵戰, 教練於是對他們訓話。

 

教練A說:「仲明你唔夠勁就咪咁獨食!俾對方幾個人mark住都淨係掛住自己夾硬射, 又唔交波俾人!抵你俾隊友抵制!又冇心機練波, 仲夠膽走去染髮扮靚而唔習訓!你當自己係明星? 你咁o既料想做碧咸?平日有冇照鏡呀?越睇你越唔順眼,我依家燉你冬菇,是旦俾阿貓阿狗做都好過俾你做!」

 

*仲明為了出風頭和勝利,既自私也忽略了合作精神,也破壞了和隊友之間的關係。如果你是教練A,你會怎樣幫助他? 請你在討論特區內發表帖子, 與大家分享。

 

 

 

第三幕:球員休息室

 

終於到了總決賽,仲明太重視勝負,在下半場時刻意踢傷對方主力球員,結果被判罰。中場休息時,教練會說甚麼?

 

教練A說:「你有咁搞錯! 咁樣剷跌人都得? 12碼點算? 咁大動作做得咁明顯, 個個都睇到o西la! 要陰濕d, 踢左人地都唔可以俾球證睇到!記住, 只要贏波就用咩手段都得, 但要做得乾手淨腳! 下次要踢人可以咁樣咁樣……

 

*仲明為了勝出而不惜犯規甚至傷害他人,破壞了體育精神。如果你是教練A,你會如何回應? 請你在討論特區內發表帖子, 與大家分享。

 

第四幕:家中

 

仲明的球隊終於在比賽中落敗,令他十分灰心, 不單打算退出球隊, 而且放棄一直喜愛的足球。

 

爸爸A說:「你有冇搞錯,練左咁耐波都會輸?我叫埋咁多親戚朋友一齊入場睇波,點知輸左,搞到我好冇面!你冇鬼用架!踢波又輸,讀書又唔叻,生舊叉燒好過生你!」

 

*仲明因為遇到挫敗而灰心。如果你是爸爸A,你會如何幫助他面對挫折? 請你在討論特區內發表帖子, 與大家分享。

 

如果四幕劇中的家長和教練, 改變對待仲明的態度, 仲明的結果又會如何?

 

假如仲明的生命有take 2又會如何?click入討論特區中的四幕劇變奏版, 一起看看有甚麼轉變, 以及發帖一起討論。我們還提供了溫馨教仔提示給大家參考。

 

 

 
kidstheater
發表於 2010/5/24 18:38

歡迎參與討論

 

1

 

 
   
 
 
 
私隱政策聲明 版權及知識產權 免責聲明 使用條款及條件