兒童戲劇教育專門網
Knowledge Intelligence Dynamic Skills 聯絡我們 加入我們 忘記密碼
登入  
主頁
專業用家推介
戲劇教育研究
教育性戲劇技巧
戲劇化學科教案
戲劇遊戲
兒童戲劇本
兒童故事
兒童文學書評/戲評
特寫座談
兒童藝術影音百寶箱
討論特區

討論特區
 
          我的帖子 我的回覆 搜尋
 
 
 
討論特區 - 教仔互動劇場 - 粗心大意 - 前言及互動劇場原版
發表帖子 回覆主題
前言及互動劇場原版
kidstheater
發表於 2010/7/6 15:15

 

引言

 

教仔互動劇場」以有趣、誇張的戲劇手法,把普遍家長和教師所遇到的管教問題和處理方式呈現出來,期望能激起家長師表們的回心微笑,更望能贏得你們的積極回應,發帖與大家分享交流教仔心得。我們深信管教之道沒有什麼是必勝秘方,但若能開啟真誠互動的對談,家長也能從子女身上獲得成長啟迪。

 

孩子做功課或者做事輕率而粗心大意,可能是一時因為外來事物而分心,也可能是他們已經養成了馬虎做事的習慣和得過且過的心態;萬一這種「求其、是旦」的輕率心態變成了常態,對他們日常生活、學習和日後工作都會有很大影響。若要避免孩子日後成為「馬虎先生」和「馬虎小姐」,家長要循循善誘,甚至可能要施予適當壓力,幫助他們逐步培養謹慎和負責任的做事態度。

 

如何避免孩子做事馬虎,培養細心和謹慎的態度?希望你可以代入以下的教仔劇場,然後與大家分享心得。

 

教仔互動劇場

粗心大意

 

第一幕:家中

 

星期六下午,智民正在家中做數學科功課。

 

智民:「媽咪!我唔駛10分鐘就做左3版數學題,係咪好快呢?..

媽媽A:「係好快,但係老師上次話你好唔小心,做錯多過做啱喎!」

智民:「是旦喇,總之有功課交咪得囉!冇做或者做唔哂就話罰留堂o者,寫錯答案又唔駛留堂!」

媽媽A:「禮拜一要交幾多版數學題?依家做完未?我一陣去街,你想唔想去?快啲做啦!」

智民:「好似要做…..4版數學題掛….. 定係6版呢?唔記得喺手冊寫低添….

媽媽A:「咁即係未做完喇?咁快啲做喇,你快啲做完,我快啲同你去街!」
智民:「好野!有街去,等我用最快速度做埋啲功課先!」

 

*智民只求盡快完成功課,因此計算數學題時輕率大意,以致錯誤連篇,甚至連要做多少版也忘掉。如果你是媽媽A,你會怎樣幫助他? 請你在討論特區內發表帖子, 與大家分享。

 

 

 

第二幕:家中

 

智民終於完成功課,媽媽準備和他外出。

 

智民一邊望著電視,一邊大叫:「媽咪,換好衫未?你咁慢o架!」

媽媽A(在房間內答):「我就快得喇,你著好哂衫未?」

智民:「一早著好,一路睇電視一路等左你好耐喇…….

媽媽A(行出房間看見智民):「著好?你睇下件衫,扣錯鈕,再睇你自己對腳!左腳白右腳黃,最離譜係對鞋,左腳波鞋右腳皮鞋!」

智民:「咦,係喎!」

媽媽A:「怕左你! 你坐係度繼續睇電視,等媽咪幫你搵番對鞋同對袜然後幫你著番!」

 

*智民做事不專心,因為顧著看電視而分散了注意了,連整理自己的衣服鞋襪也出錯,如果你是媽媽A,你會怎樣幫助他? 請你在討論特區內發表帖子, 與大家分享。

 

第三幕:餐廳內

 

智民做完功課後,媽媽和智民外出,然後用膳

 

智民(揚起手上的遊戲機):「媽咪咁錫我,又帶我去街又買遊戲機俾我,媽咪我錫o西你!」

媽媽A:「今晚你咁乖呀?行動最實際!」

智民:「吓?咩行動?我最怕洗碗抹枱果do架喎……

媽媽A:「都係我地個個縱壞o西你,搞到你咁驕生慣養!」

智民 (撒驕,然後繼續玩遊戲機):「咦…………………..媽咪呀……………….

媽媽A:「今晚我地嚟餐廳食飯,駛乜洗碗呀!我依家去洗手間,一陣侍應攞我碗湯同奶茶嚟,你幫我落糖落鹽喇!

智民(繼續玩遊戲機):「好呀,冇問題!」

(媽媽A行開後,侍應捧湯及奶茶到來)

智民(拿開手上的遊戲機):「咁難玩,又game over!快啲同媽咪落糖落鹽先…. 咦,邊包係糖包係鹽….. 是旦喇….

(智民將兩包白色粉末分別落於湯及奶茶內。媽媽A回來後拿起奶茶喝一口)

媽媽A (噴出一口奶茶):「嘩,啲奶茶咁咸,你係唔係落左?咁啲湯…(試喝一口)…啲湯咁甜,梗係落左糖喇?你咁大個仔,連鹽同糖都未識分…... 怕左你!好在平時係屋企我冇叫你洗碗,我怕你一洗碗連膠腕都洗爛呀!」

智民:「haha,媽咪,你下個月同老豆去日本旅行,買啲洗唔爛o既超合金碗咪得喇….係喎,你地去旅行,到時我點算?」

媽媽A:「我早知你咁驕生慣養,我梗係叫定阿姨來照顧你喇…..

 

智民的家人一向對他過份照顧,令他產生依賴心態,引致自理和做事能力差。如果你是媽媽A,你會怎樣幫助他? 請你在討論特區內發表帖子, 與大家分享。

 

第四幕:校務處內

 

智民回校後,才發現自己漏做了兩版數學題,於是借同學的功課抄,最後被老師發現。

 

老師A:「陳智民,你抄左第4同第5o既答案落第6同第7版度,所以全部錯哂,我先至咁易發現你抄功課!咁開頭幾版呢?唔駛問又係抄返嚟o架喇?」

智民:「我只係漏左最後兩版……頭幾版係我自己做o

老師A:「你叫我信你?點解我要信你?你仲值得我信你咩?你平時做野咁求其是旦,連抄功課都抄錯,冇得救冇前途o架喇 你!」

智民:「對唔住呀老師….不過

老師A:「我依家趕時間,費事再理你!記你一個缺點,你自己返屋企喇!」

 

智民為了掩飾自己漏做功課,竟然抄功課。如果你是老師A,你會怎樣幫助他? 請你在討論特區內發表帖子, 與大家分享。

 

如果四幕劇中的家長和老師改變對待智民的態度,智民的結果又會如何?

 

 

假如智民的生命有take 2又會如何?click入討論特區中的四幕劇變奏版, 一起看看有甚麼轉變, 以及發帖一起討論。我們還提供了溫馨教仔提示給大家參考。

 

 
kidstheater
發表於 2010/7/6 15:26

歡迎各位參與討論

 

1

 

 
   
 
 
 
私隱政策聲明 版權及知識產權 免責聲明 使用條款及條件